سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استابلایزر دست دوم بخریم یا نه؟

امروزه با شرایط اقتصادی که وجود دارد، اغلب افراد جامعه از نظر اقتصادی توانایی خرید استابلایزر نو و آکبند را ندارند و به همین دلیل برای برطرف کردن نیازهای خود به استابلایزر دست دوم و یو پی اس دست دوم روی می آورند. خرید استابلایزر دست دوم از آن دسته از مواردی است که نمی دانیم کار درستی هست یا نه. ممکن است که شما دوستان عزیز قصد خرید استابلایزر را داشته باشید ولی از نظر مالی توانایی خرید استابلایزر نو را نداشته باشید. بنابراین اقدام به خرید استابلایزر دست دوم می کنید. ما میخواهیم در این مقاله شما را با استابلایزر دست دوم و اینکه آیا استابلایزر دست دوم بخرید؟ یا نه؟! یا برای انتخاب استابلایزر دست دوم به چه نکاتی باید توجه کنید، آشنا می کنیم. 

استابلایزر دست دوم بخریم یا نه؟

stabilizer چگونه عمل می کند؟

به طور کلی درباره عملکرد استابلایزر باید بگوییم که زمانیکه تغییر در ولتاژ تغذیه تجهیزات برقی به وجود می آید این stabilizer است که می تواند این میزان ولتاژ را تنظیم و تثبیت کند.

در حقیقت این دستگاه در شرایطی که تجهیزات و وسایل برقی با نوسان ولتاژ برق روبرو می شوند این امکان را در اختیار دارد تا ولتاژ را به محدوده مطلوب برساند. استابلایزر توان و برق کمتری در حدود 2 تا 5 درصد از حداکثر بار مصرف می کند و کارایی آن معمولاً 95 تا 98 درصدی است.

 

نکات قابل توجه برای خرید استابلایزر دست دوم

1 –مکان نصب دستگاه (مکان قبلی نصب دستگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا که استفاده آن در کجا و چگونه بوده در کارکرد های بعدی موثر است.)

نوع دستگاه (که آیا این دستگاه کارایی در مورد استفاده شما دارد یا خیر؟)

2 – دستگاه استابلایزر چند سال کارکرده است؟

3 – دارا بودن قطعات یدکی (استفاده از قطعات یدکی این دستگاه بسیار مهم است، به این دلیل که اگر از قطعات یدکی آن استفاده شده باشد، صد در صد این دستگاه در گذشته مشکلی داشته که با وجود قطعات یدکی آن تعمیر شده است.)

4 – آیا استابلایزر در حال حاضر شامل گارانتی هست یا نه؟

5 – تعمیر دستگاه (در صورت باز شدن قطعات دستگاه و دست خوردگی آن، امکان وجود مشکلات نیز وجود دارد.)

6 – آیا برند معتبر برای گرفتن خدمات هست یا نه؟

 

انواع مختلف استابلایزر

استابلایزر دست دوم بخریم یا نه؟

استابلایزر های تک فاز

در کل استابلایزر ها دارای بخشی به نام امپدانس هستند که در این دسته از استابلایزر ها تک فاز این تجهیزات پایداری نسبتا کمی را شمل می‌شود ولی در این حالت نیز از بازدهی بالایی هم برخوردار هستند.

همچنین باید افزود که استابلایزر های تک فاز بیشتر در تجهیزات و لوازم برقی که در منازل استفاده می‌شود مناسب هستند و تجهیزات آن ها دارای یک فاز و یک خنثی است.

 

استابلایزر های سه فاز

این نوع از دستگاه های تثبیت کننده ولتاژ دارای مدارهایی می باشند که می توانند وضعیت الکتریکی را کنترل کرده و در نهایت منجر به تنظیم ولتاژ مورد نظر خود شوند. در نهایت ولتاژ ورودی که این دستگاه ها دریافت می کنند 380 تا 450 ولت می باشد و خروجی آن 380 ولت خواهد بود.

با توجه به اطلاعاتی که در خصوص استابلایزر ها تا به حال خدمت شریف شما دوستان عرض نمودیم، خرید و انتخاب استابلایزر های دست دوم را برایتان ساده تر کرده‌ایم.